חיפה מתכננת: 2,000 דירות חדשות כל שנה

דצמבר 18, 2012   //   על ידי admin   //   בנייה, הודעות לקבוצה, שיווק  //  אין תגובות

אישור הרחבת נמל מפרץ חיפה החזיר למפה את העיר, שרשמה ב-3 השנים האחרונות זינוק בביקוש למגורים וזכתה להשוואות מחמיאות לברצלונה. לפי התחזית, ב-20 השנים הבאות יתווספו לה כל שנה כ-2,000 דירות.

לרגל ועידת מרכז הבנייה הישראלי שתיפתח מחר, בדקנו אם חיפה היא הבוננזה הבאה שלכם
הילה ציאון

האם בוננזת הנדל"ן הבאה שלכם תהיה דווקא בעיר חיפה? אם בוחנים את תוכניות העיר שאושרו באחרונה, נראה כי התשובה בהחלט יכולה להיות חיובית. רק בשבוע שעבר אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את חיפה בבקרוב: נמל חיפה יהיה השלישי בגודלו בים התיכון

לדברי וטרמן, לא רק השכונות החדשות ישנו את פני העיר. כיום קיימים בחיפה כ-10 מתחמי התחדשות עירונית המוכרזים על ידי הממשלה. "יש היום מעל 200 בקשות לתמ"א 38 הממתינות לאישורים. רק תוספות מכוח תמ"א 38 תביא לחיפה תוספת של עוד כ-600 יחידות דיור", הוא מסביר.

בנוסף, מתוכננים בעיר פרויקטים של פינוי-בינוי כמו במתחם ברל כצנלסון. מדובר במתחם בשכונת נווה שאנן הכולל 7 בנייני רכבת ישנים, ובהם 126 דירות ישנות. על פי התוכנית, שיזמה עיריית חיפה ואושרה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית, המבנים הישנים ייהרסו ובמקומם יוקמו בניינים בני 15-7 קומות הכוללים כ-350 דירות חדשות.

עוד פרויקט שאושר בוועדה המחוזית הוא פרויקט עיבוי-פינוי במתחם חביבה רייך בשכונת רמות רמז. "התוכנית, שיזמנו אותה יחד עם משרד השיכון, כוללת 15 בניינים ישנים בני 4-3 קומות עם 330 דירות בנות כ-50 מ"ר", אומר וטרמן. "הבניינים הישנים לא ייהרסו, אך הדירות הקיימות יורחבו, הבניינים יחוזקו ויתווספו להם 3 קומות".

הסיטי העסקי של חיפה:

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל המופקדת על פיתוח הנמלים, סבור כי ענף הפארקים הלוגיסטיים מהווה תחום צומח בשוק הנדל"ן. לדבריו, נמלים מודרניים מאופיינים במעטפת של פארקי תעשייה ולוגיסטיקה, וחברת נמלי ישראל מקדמת כבר אזור דומה סביבה נמל אשדוד.

אף שבחיפה וסביבתה עדיין לא קיימים פארקים כאלה, ברימן סבור כי "במפרץ חיפה קיים פוטנציאל עצום לכניסת פארקים מודרניים, במקום אזורי מלאכה שחלקם נטושים", הוא אומר. "הקמת הנמל תוסיף פעילות יצוא ויבוא בנוסף לפעילות הקיימת, תהווה מוקד משיכה לחברות העוסקות בתחום ותאיץ את הצורך בהקמת פארקים אלה".

עו"ד ירון טיקוצקי, מומחה נדל"ן ושותף מייסד במשרד עורכי דין דורון, טיקוצקי צדרבוים, מחזק את הדברים ואומר כי "תוכנית הרחבת נמל חיפה תקדם את מיצוב שוק הנדל"ן של חיפה כמקום אטרקטיבי להשקעות נדל"ן – גם בשטח המסחרי". לדבריו, "חיפה התעוררה באחרונה מקיפאון עמוק שהייתה נתונה בו בשנים האחרונות, ואין ספק כי פיתוח הרחבת אזור נמל חיפה ימשוך שורה של עסקים וחברות בחזרה להשקיע בחיפה".

עו"ד טיקוצקי מסביר כי עד כה, מחירי הנכסים בעיר התחתית ובשכונת הדר היו נמוכים יחסית למבנים מסחריים בתל-אביב. "אולם באחרונה, החלו משקיעים גם מאזור המרכז להשקיע במבנים מסחריים מניבים בעיר התחתית, ואפילו במגורים בשכונת בת גלים", הוא אומר.

לדבריו, "אזור העיר התחתית הוא אזור הסיטי העסקי של חיפה. ברגע שתוכנית הרחבת הנמל תצא לדרך, ובהמשך ייפתח שער כניסה בין הנמל לשכונת המושבה הגרמנית, מחירי הדירות והנכסים יעלו משמעותית – בדומה לתהליך שהתרחש בשכונת נווה צדק בתל-אביב".

"אישור התוכנית מהווה צעד חשוב להבטחת מרכזיותו של נמל חיפה, ותהיה לכך השפעה דרמטית על צפון המדינה בכלל ועל חיפה בפרט", אמר עם אישור תוכנית הרחבת הנמל יונה יהב, ראש העיר חיפה. את דבריו סיכם כשקבע: "אנו סבורים שזהו מהלך קריטי ונכון בהשבת מלחמה שערה בגזלת התעשיות ל'מדינת תל-אביב' ומחוזותיה".

השאר תגובה

הודעות לקבוצה