עדכון 5.3.2024

מרץ 5, 2024   //   על ידי admin   //   הודעות לקבוצה, כללי, מלווי הקבוצה, מנהלי הפרויקט  //  אין תגובות

שלום לכולם להלן עדכון בנעשה בפרויקט:

מכון הבקרה , שנכנס לאחרונה לתקנות, הוא הגורם המאשר תוכניות שונות של יועצים כגון – תוכניות ממ"דים (במקום הג"א), תכניות כיבוי אש במקום רשות הכבאות ועוד. בנוסף יש דרישות למכוני הבקרה לדו"חות שונים נוספים שלא נדרשו עד להיום, דבר שמצריך לקיחת יועצים נוספים לשם עריכת דו"חות אלו.

כל התוכניות להיתר של היועצים השונים והדו"חות למיניהן מוגשים למכון הבקרה במקום הגשתם לעירייה ולגורמים הממשלתיים השונים, לאחר הגשת כל התוכניות המכון מוודא תיאום תכנון בין תוכניות היועצים ולאחר שהכל מתואם המכון עצמו מגיש לעירייה את כל האישורים הכוללים אישור שלו להוצאת ההיתר והעירייה מוציאה את ההיתר בפועל על סמך האישור של מכון הבקרה.

נפגשנו מספר פעמים עם מכון הבקרה "גאודה"  (שהינו המכון המקצועי ביותר והזריז ביותר באזור חיפה) ויישרנו קו על כל העבודה הנדרשת.
כמו-כן סגרנו את כל העבודות הנוספות שנדרשו על ידי מכון הבקרה עם היועצים השונים.

להלן הדו"חות השונים, התוכניות הנדרשות והסטטוס של כל דו"ח אשר יש להביא למכון הבקרה על מנת לאשר את התוכנית:

  • דו"ח הידרולוגיה – נדרש על ידי מכון הבקרה, הוכן והתקבל בתאריך 19.02.24 והועבר למכון הבקרה.

  • דו"ח יועץ קרקע – הוכן והתקבל בתאריך 01.02.24, הוגש למכון הבקרה.

  • דו"ח איטום – הוכן והתקבל בתאריך 11.02.24, הוגש למכון הבקרה.

  • דו"ח תרמי – הוכן והתקבל בתאריך 11.02.24, הוגש למכון הבקרה.

  • נספח אקוסטי – הוכן והתקבל בתאריך 11.02.24, הוגש למכון הבקרה.

  • תוכניות ממ"דים – הוכנו והוגשו, התקבלו הערות על ידי מכון הבקרה, שבוע הבא יוגשו תוכניות מתוקנות בהתאם להערות שהתקבלו.

  • דרישת תוכנית סכמה סטטית מקונסטרוקטור – בהכנה, שבוע הבא ככל הנראה תסתיים עבודת הקונסטרוקטור על הסכמה סטטית ואז התוכנית תוגש לאדריכל ולאחר אישורו תוגש למכון הבקרה.

  • תכנית כבאות ונגישות – על פי דרישת המכון בקרה יש להעביר להם תוכנית כיבוי אש לאחר קבלת תכנית סכמה סטטית מאושרת על ידי האדריכל.

תוכניות עבודה :

כאמור כל התוכניות שמכון הבקרה מבקש הינם תואמות כבר את תוכניות העבודה כך שברגע שייצא ההיתר נהיה מוכנים עם תוכניות עבודה לביצוע.

מפקח לפרויקט:

כחלק מתוכניות הביצוע הגענו לנושא פיתוח המגרש הכולל חציבה ודיפון של הקיר תומך שמגיע עד לגובה של כ- 19 מ"ר, הפיתוח במגרש הוא חלק מאסיבי בהוצאות הבנייה. לקחנו מהנדס ביצוע שהוא גם מפקח בניה של פרויקטים גדולים בשם ליאוניד שלמוביץ בכדי שילמד את תוכניות הביצוע ויחווה את דעתו, ליאוניד נחשב מפקח/מהנדס  מצויין באזור הצפון ובפרט בחיפה, בעל ניסיון עשיר מאוד בביצוע וכן בנוסף הספיק כבר לעבוד מול מכוני בקרה.

ליאוניד למד את תוכניות הביצוע של הפרויקט והציע לשנות את שיטת הביסוס של הקיר התומך ובכך להגיע לחסכון גדול מאוד בהוצאה של הקיר תומך,שהוא כאמור חלק נרחב בביצוע. במקום התוכנית המקורית שהייתה חציבה של כל ההר ולאחר מכן ביצוע קירות תמך מבטון מזויין  לכל גובה הקירות עם חיזוק של עוגנים ומסמרים, ובנוסף יציקת רגל בצורת L בחלק התחתון של הקיר בעומק של 60-70 ס"מ על רוחב של 4-5 מ"ר לכל אורך הקיר, העבודה תתבצע בשלבים מלמעלה. כלומר תתבצע חפירה של החלק העליון של הקיר, כל מספר מטרים של חפירה תבוצע יציקת הקיר כמגד הסלע עם רשתות ברזל, כאשר מסמרים יבוצעו רק בשליש העליון של הקיר, וכך תמשך העבודה, חציבה של מספר מטרים ויציקה כנגד הסלע.

בכך נחסוך עוגנים ומסמרים בשני שליש של הקיר וכן לא נצטרך לבצע את הרגל בצורת L בחלק התחתון של הקיר.
ליאוניד נפגש עם יועץ הקרקע מספר פעמים בנדון והם הגיעו להסכמה שכך תבוצע העבודה.

בסיום עניין זה הוחלט לקחת את לאוניד כמפקח על כל הפרויקט, והוא הגיש לנו הצעה זולה יחסית .השכר שלו יעמוד על סך של 20,000 ₪ לחודש (בנוסף ל 40,000 ₪ עבור תיאום תכנון והוצאת ההיתר דרך מכון הבקרה) עבור שני הבניינים (מזכיר שהצעה של המפקח הקודם הייתה 15,000 ₪ רק לבניין שלנו).
כמו-כן השכר של המפקח יתחלק ביננו לבין הקבלן כך שאנו נשלם 36/86 מהשכר שלו ,

כך שהתשלום החודשי עבור הקבוצה הינו כ- 8,000 ₪ לחודש. (סכום קטן מאוד יחסית לפרויקט).  

שמאות

השמאי מוציא את השמאות רק לאחר קבלת ההחלטות לעניין תוכניות הביצוע, היות ועכשיו הגענו להחלטות הנדרשות הוא עובד על השמאות ונקבל אותה בקרוב.
לאחר קבלת השמאות נתאם פגישה של הקבוצה להחלטות על מכירת היחידות העודפות, ראשית לחברי הקבוצה שיהיו מעוניינים ולאחר מכן לקבלן או לאנשים חיצוניים. בהתאם להחלטה שנקבל וכן עדכון על המשך המימון,נתקדם להוצאת ההיתר ותחילת בניה ,בכל האמור יחד מדובר בחודשים בודדים.

אנחנו צריכים לאשר את המפקח החדש, אם למישהו יש הסתייגות אנא עדכנו.

מצ"ב לעיונכם כדלקמן:

דוח יועץ קרקע. 01.02.24דוח יועץ קרקע 01.02.24 דר באסם ש.חאזן

דוח טרמי. מתאריך 11.02.24   אוגדן תרמי – רח' חטיבת כרמלי 54, חיפה – בניין א – ב' 11.02.24

דוח הדירולוג. מתאריך 19.02.24  חוות דעת הידרולוגית לניהול מי נגר עילי 19.02.24 חטיבת כרמלי 54 56, חיפה (ט)

דוח יועץ אקוסטי. מתאריך 11.02.24  נספח אקוסטי 11.02.24 רח' חטיבת כרמלי 54, חיפה – בניין א – ב'

דוח יועץ איטום מתאריך 11.02.24  תכנון איטום – 11.02.24 רח' חטיבת כרמלי 54, חיפה – בניין א – ב'

הסכם מפקח.  הסכם ניהול ופיקוח לאוניד חטיבת כרמלי

 בברכה,

השאר תגובה

הודעות לקבוצה