270 חברי קבוצת רכישה בר"ג זכו בערר וחסכו 5.4 מיליון ש'- אנחנו חתמנו לאחר העדכון….

פברואר 25, 2012   //   על ידי admin   //   מיסוי  //  אין תגובות

270 חברי קבוצת רכישה בר"ג זכו בערר וחסכו 5.4 מיליון ש'

זאת במסגרת הסכם פשרה אליו הגיעו הרוכשים של שני מגדלי מגורים ברמת גן עם רשות מיסוי המקרקעין

 270 חברי קבוצת רכישה הבונים שני מגדלי מגורים בשכונת גני מרום ברמת גן, יחסכו כ-5.4 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה אליו הגיעו עם רשות מיסוי מקרקעין מחוז מרכז. זאת בעקבות ערר שהגישו חברי הקבוצה נגד כוונת הרשות למסות אותם כאילו רכשו דירת מגורים מוגמרת.

במסגרת הסכם הפשרה נקבע כי קבוצת הרכישה תמוסה במס רכישה של 5% בגין רכיב הקרקע בלבד, כפי שהיה נהוג בטרם נכנס תיקון לחוק מיסוי המקרקעין. ההסכם אושר בשבוע שעבר על ידי שופט בית המשפט המחוזי מרכז, בנימין ארנון. את קבוצת הרכישה ייצגו עו"ד דורון לוי, מנהל מחלקת המסים במשרד עוה"ד עמית פולק מטלון ושות' ועו"ד אפרים לוי.

מאז שונה חוק מיסוי המקרקעין ב-1.1.2011 מצאו עצמן חברי קבוצות רכישה רבות ובכללן גם כאלה שהתגבשו טרם התיקון לחוק, מחויבות בתשלום מס רכישה על מחיר הדירה המלא ולא על רכיב הקרקע בלבד.

בגין קביעה זו עררו חברי קבוצת הרכישה לבית המשפט ובמסגרת הסכם הפשרה הכירה רשות המסים בחברי הקבוצה כקבוצת רכישה אמיתית, אשר רכשה קרקע בלבד ולכן תמוסה במס רכישה בגין רכישת הקרקע בלבד ולא בגין דירת מגורים גמורה. יצוין כי כיום תלויים ועומדים עשרות ערעורים של קבוצות רכישה אחרות בעניין זה.

במסגרת הפרויקט אותו יוזמים חברי קבוצת הרכישה, נבנו 154 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בני 20 קומות כל אחד ברחוב החזון איש ברמת גן, התחזית היא כי האיכלוס יערך באמצע 2013. הבנייה נמצאת כיום בשלבים התחלתיים ומבוצעת על ידי דניה סיבוס.

השאר תגובה

הודעות לקבוצה