לוגו כלכליסט

רוכשת שחזרה בה תפצה את קבוצת הרכישה

נובמבר 25, 2011   //   על ידי admin   //   משפט מקרקעין  //  אין תגובות

רוכשת שחזרה בה תפצה את קבוצת הרכישה

רוכשת בקבוצת רכישה בפ"ת הפסיקה במהלך הבנייה את התשלומים לקבלן. יתר החברים שילמו במקומה, ולאחר שסירבה להשיב להם את הכסף פנו לביהמ"ש. המחוזי פסק לטובתם, אך הדירה תישאר ברשותה.

בית המשפט המחוזי מרכז הכריע לטובת קבוצת רכישה בפתח תקווה בסכסוך עם אחת מחברות הקבוצה, וקבע כי חברת הקבוצה תפצה את חבריה בסכום של כ־400 אלף שקל. עם זאת, הדירה תישאר ברשות האשה.

קבוצת הרכישה החלה להתגבש במהלך שנת 2005 לצורך הקמת בניין מגורים בשכונת מחנה יהודה בפתח תקווה. במהלך הבנייה נודע לחברי הקבוצה כי אחת החברות בקבוצה הפסיקה את תשלומיה לקבלן ונימקה זאת בכך שהסתכסכה עמו. מדובר בהפרה יסודית של הסכם השיתוף בין חברי הקבוצה, אשר אפשר להם למכור את דירתה של חברת הקבוצה בעקבות הפסקת התשלומים. אולם לאחר אסיפה כללית של חברי הקבוצה הוחלט כי כדי להימנע מעצירת הבנייה ומהפרת ההסכם מול הקבלן, שלושה מבין החברים ילוו את הסכום הנדרש, שהסתכם בכ־188 אלף שקל, כדי לסיים את הבנייה. במקביל הם החלו לשלוח לחברת הקבוצה מכתבי התראה כדי שתשלם את הסכום. הרוכשת התעלמה מהמכתבים ועד לסיום הבנייה העבירה רק שבעה מתוך 14 התשלומים על הדירה שעלותה עמדה על כ־650 אלף שקל, ושילמה למעשה כ־450 אלף שקל.

לאחר השלמת הבניין תבעו חברי הקבוצה באמצעות עו"ד אביב טסה את מכירת הדירה או השבת הסכום המלא בתוספת ריבית. מאז השלימו את בניית הבניין מחיר הדירה כמעט הכפיל עצמו ועומד היום על 1.2 מיליון שקל. "לא מתקבל על הדעת ועל השכל הישר כי כיום תינתן למשיבה, על אף הפרתה היסודית, הזכות לקטוף את פירות ההשקעה שנוצרו אך ורק באמצעות אלו אשר הפרה את ההסכם עמם ואילצה אותם לקחת הלוואה למימון יתרת חובה הלא מבוטל בפרויקט", נכתב בכתב התביעה.

בית משפט השלום בפתח תקווה קבע כי הם יקבלו סכום של כ־40 אלף דולר, זאת למרות שערך הדולר ירד ועברו כחמש שנים מאז הלוואת הכסף. חברי הקבוצה ערערו לבית המשפט המחוזי שקבע כי מכיוון שחברי הקבוצה לא ביקשו למכור את הדירה במועד הפרת ההסכם אין הצדקה למכור אותה כעת, אך חייב את הרוכשת להשיב את סכום ההלוואה עם הצמדה של תשלומי ריבית גבוהים.

השאר תגובה

הודעות לקבוצה